۱۳۹۰ فروردین ۱, دوشنبه

پيام نوروزی خسرو کردپور مدير آژانس خبری موکریان




در فرهنگ و فلکلور هر قوم و ملتی آیین هایی وجود دارد که ریشه در تاریخ و فرهنگ آن قوم داشته جلوه ای از باورهای آنان را به تصویر می کشد.
برگ برگ صفحات تاریخ این سرزمین نیز گواهی می دهد که نوروز باستانی یکی از کهن ترین سنتها و عزیزترینِ روزها نزد مردمان ایران زمین بوده است.
نوروز یادگاری از دوره ماد و روزگارانی است که جز با کمک خیال و مدد افسانه و اساطیر، گذری به گذار آن نمیتوان نمود.
اما این آرزو و انرژی نهفته که در یک روز آزاد می شود و یک سال دوام می آورد ، در گردونه سالانۀ تکرار، نوعی تنوع روحی و انبساط خاطر ایجاد می نماید.که اقوام ایرانی و ملت کرد دوام و قوام نیم بند خود را در فراز و نشیب تاریخ و رنج دوران به اجبار، وامدار این سنت دیرینه و صد البته خردمندانه کرده است.
ساقی سپهر بر کف نرگس مست                     بنهاد پیاله ای که کجدار و مریز
حتی اگر مواد و ماتریال آن ( کاوه، فریدون، درفش، مردم و ضحاک ) پنداری بیش نباشد، همچنان خمیر مایه اش زایش و رویش، انقلاب طبیعت، تحول درون و تغییر اجتماع و.... بوده و هست.
الهام گرفتن طبیعت انقلابی از انقلاب طبیعت و تغییر در اجتماع برای اجتماع تغییر پذیر، نیاز به برهان و ادله فراوان ندارد؛ همین اعتدال بهاره و نوروز کافی است برای اهل خرد.
باز آمدم چون عید نو تا قفل زندان بشکنم         وین چرخ مردم خوار را چنگال و دندان بشکنم
از نوروز تا نوروز، سالی است که کیفیت و ماهیت آنرا نه تنها در ترسالی و خشک سالی و تعدد تعطیلات، بلکه بر مبنای رویدادها، حوادث و تحولات پیش آمده در شرایط و مناسبات آن بایستی جستجو کرد . . . .
سال 1389 برای آژانس خبری موکریان هم سالی همراه با تنش و پراز کار و اخبار متنوع بود؛گرچه با مروری مختصر و نگاهی اجمالی به اخبار این آژانس می توان دریافت که این تنوع در بسیاری موارد نا خوشایند و بازتاب حوادث ناشی از تلاطمات سیاسی و اجتماعی بوده است.
قصد خلاصه نویسی یا کوچک انگاری رویدادهای سال گذشته و فراز و فرودهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... آن را نداریم، اما بطور کلی آنچه وبلاگ موکریان در راستای وظایف خود به عنوان یک رسانه بی طرف و مستقل، قادر به رصد و نشر آن شد به نوعی گویای کیفیت اجتماعی و سیاسی سالی بود که واپسین روزهایش را طی می کند.
در سالی که گذشت وبلاگ موکریان از بی مهری حاکمیت در امان نماند و انسداد این وبلاگ در تابستان از سوی« کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» بارزترین آن بود.
صد البته در همین سال نیز دو گام مؤثر «تبدیل وبلاگ به سایت» و «راه اندازی بخش کردی»برداشته شد که در راستای گسترش کارکرد این وبلاگ، بسیار مفید و حائز اهمیت بود بطوریکه نظرات و افزایش بازدیدکنندگان هر دو بر صحت این ادعا گواهی می دهند.
مدیریت آژانس خبری موکریان، از کسانی که با ارسال خبر، انتقادات و پیشنهادات خود باعث پربارتر شدن سایت و هدایت آن در مسیر صحیح اطلاع رسانی شده اند تشکر و قدردانی نموده و خود را همچنان ملزم به حفظ بی طرفی، رعایت اخلاق رسانه ای و انتشار اخبار دریافتی در صورت موثق بودن آن می داند.
در پایان ضمن عرض تبریک و شادباش به مناسبت فرارسیدن سال نو خورشیدی، سالی سرشار از خبرهای خوش و جهانی پر از صلح، رفاه و امنیت را برای همه هم میهنان در هر کجای جهان که باشند آرزو می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر