۱۳۸۹ اسفند ۹, دوشنبه

بازداشت دو شهروند در سقز


آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

طبق اخبار دریافتی از سقز دو شهروند به نام های وفا مرادی و صدیق حسنی از سوی نيروهای امنيتی بازداشت شدند .
براساس گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان، مرادی و حسنی که اهل روستای درویان شیخ از توابع شهر سقز واقع در استان کردستان می باشند حدود یک هفته پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان شدند.
تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهام یا اتهامات احتمالی این دو شهروند بازداشتی هیچ اطلاعی در دست نیست.

۱۳۸۹ اسفند ۷, شنبه

تفهیم اتهام دو زندانی در سقز

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

دو زندانی به نام های مطلب احمدیان و صلاح مصطفایی که هم اکنون در زندان مرکزی شهر سقز بسر می برند، به شعبه 2 بازپرسی دادگاه این شهر احضار و تفهیم اتهام شدند.
به گفته خبرنگار آژانس خبری موکریان،این افراد که حدود 4 ماه پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی را در سلول انفرادی بسر برده اند ، دارای وکیل تسخیری می باشند.
گفتنی است تاکنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این شهروندان از سوی مراجع قضائی در سقز اعلام نشده اما شنیده ها حاکی از آن است که احمدیان اهل بانه و مصطفایی اهل سقز به همکاری با یکی از احزاب مخالف در کردستان متهم شده اند

۱۳۸۹ اسفند ۶, جمعه

آخرین وضعیت چند شهروند بازداشتی در مهاباد و بوکان

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

چند تن از اهالی مهاباد و بوکان که تعدادی از آنها عضو یک خانواده هستند توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.
به گفته خبرنگار آژانس خبری موکریان، علی، جعفر، شورش، ولی و حبیب افشاری، فتاح رسولزاده، هیمن و هادی حسن زاده، کریم مام کریمی و منصور دریانوش بازداشت شدگانی هستند که حدود دو ماه پیش در شهرهای مهاباد و بوکان دستگیر و روانه زندان ارومیه شدند.
آخرین خبرها حاکی از آن است که جعفر، شورش، ولی و حبیب افشاری، فتاح رسولزاده، هادی حسن زاده و منصور دریانوش اخیراً به زندانهای مرکزی مهاباد و بوکان منتقل شده اند ولی از وضعیت علی افشاری، هیمن حسن زاده و کریم مام کریمی اطلاعی در دست نیست.
تاکنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این افراد از سوی مراجع قضائی اعلام نشده اما گفته می شود که این افراد به همکاری با احزاب غیرقانونی متهم شده اند.

۱۳۸۹ اسفند ۵, پنجشنبه

کشته و زخمی شدن دوشهروند مهابادی بر اثر تیراندازی

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

براثر تیراندازی یکی از مأمورین نیروی انتظامی در جاده مراغه – هشترود دو شهروند مهابادی کشته و زخمی شدند.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان ، دو تن از اهالی روستای بفروان مهاباد به نام های یعقوب احمدی اقدم و برادرش امیر احمدی اقدم روز دوشنبه دوم اسفند ماه در جاده مراغه - هشترود ، هدف تیراندازی مامور نیروی انتظامی  قرار گرفتند که در این حادثه یعقوب براثر تیراندازی جان سپرد و برادرش امیر زخمی شد.
نیروهای انتظامی علت تیراندازی به سوی این دو شهروند را حمل کالای قاچاق در اتومبیلشان عنوان کرده‌اند.
گفتنی است تعداد زیادی از شهروندان مناطق مرزی به ظنّ داشتن کالای قاچاق هدف تیراندازی مأمورین قرار می گیرند که در بسیاری از موارد منجر به مرگ آنان می شود.

۱۳۸۹ اسفند ۴, چهارشنبه

مرگ يک زندانی در زندان مهاباد

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

روز یکشنبه یکم بهمن ماه یک زندانی عادی محبوس در زندان مرکزی شهر مهاباد جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاری موکریان، اسماعیل کیوان پور ، اهل شهر مهاباد حدود یک سال پیش بازداشت و به تحمل 15 سال حبس محکوم شده بود.
لازم به ذکر است این زندانی که تحت درمان ترک اعتیاد، در بند متادون زندان مهاباد ایام محکومیت خود را سپری می کرد روزیکشنبه در این زندان جان خود را از دست داد.

۱۳۸۹ اسفند ۳, سه‌شنبه

بی خبری ازسرنوشت یک دانشجوی بازداشتی در سقز

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

از سرنوشت یک دانشجوی سقزی به نام فواد حدادیان که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده اطلاعی در دست نیست.
به گزارش آژانس خبری موکریان، تاکنون از سرنوشت فواد حدادیان که حدود ۲۰ روز پیش دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده خبری در دست نیست.
گفته می شود که این دانشجو در پی احضار به اداره اطلاعات شهر سقز و پس ازمراجعه به این اداره بازداشت شده است.
شایان ذکر است علیرغم پیگیری‌های مستمر خانواده حدادیان، مقامات مسئول هیچگونه توضیحی در رابطه با محل نگهداری این فعال دانشجویی و اتهامات احتمالی وی نداده‌اند.

۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

بازداشت یک خواهر و برادر در سقز

آژانس خبری موکریان
 سرویس حقوق بشر

یک شهروند سقزی به نام هیوا خالدی همراه خواهرش لطیفه طی روزهای اخیر در این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
براساس گزارش آژانس خبری موکریان، هیوا خالدی که چند روز پیش بازداشت شده بود اخیراً به زندان مرکزی شهر سقز منتقل شده است ولی تاکنون از وضعیت خواهر وی اطلاعی در دست نیست.
گفته می شود علیرغم پیگیری های خانواده لطیفه خالدی، مقامات مسئول هیچگونه پاسخی در رابطه با اتهامات احتمالی وی ارائه نداده اند.


۱۳۸۹ اسفند ۱, یکشنبه

انتقال دو زندانی کرد زندان ارومیه به مکان نامعلوم


آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر
صبح دیروز دوزندانی کرد به نام های حسین میرزایی و احمد تموئی توسط مسئولان زندان احضارو به ‌مکان نامعلومی منتقل شدند.
تا لحظه تنظیم خبر از علت انتقال ومحل نگهداری این دو زندانی هیچ اطلاعی در دست نیست.

یادآور می گردد که حسین میرزایی به اتهام همکاری با احزاب مخالف به دو سال حبس و احمد تموئی نیز به اتهام ارتباط با یکی از احزاب کردبه 15 سال زندان محکوم شده اند.

۱۳۸۹ بهمن ۲۸, پنجشنبه

بی خبری از فعال کانون صنفی معلمان کرمانشاه



آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

از سرنوشت یکی از فعالان کانون صنفی معلمان کرمانشاه به نام اکبر محمودی که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده اطلاعی در دست نیست.
براساس گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان، تاکنون از سرنوشت اکبر محمودی که روز 24 بهمن ماه در قصرشیرین دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده خبری در دست نیست .
گفته می شود علیرغم پیگیری های خانواده این شهروند، مقامات مسئول هیچگونه توضیحی در رابطه با محل نگهداری واتهامات احتمالی این معلم بازنشسته اهل قصرشیرین نداده اند.